The autistic spectrum disorder in the context of school inclusion
DOI:
https://doi.org/10.36311/2358-8845.2018.v5n2.19.p253Keywords:
Special Education, Autism Spectrum Disorder (ASD), School InclusionAbstract
This book is a work that leads us to reflect on aspects of teacher education and how to conduct the teaching and learning process with children who have Autism Spectrum Disorder (ASD), without losing sight of simple aspects of the pedagogical routine. That is, the severity of a diagnostic, here represented by the ASD, should not deprive the teacher of his ability to conduct the teaching-learning process, since observation, evaluation and mediation ever will be richest and efficient strategies for their pedagogical routine.
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Os trabalhos publicados na RDPEE são de responsabilidade exclusiva de seus autores. Os autores concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Atribuição-CC BY, que permite a distribuição, remixagem, adaptação e criação a partir do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores consentem, que seus artigos podem ser incorporados pela RDPEE em indexadores e bancos de dados atuais existentes ou a existir no futuro; os titulares destes bancos podem reproduzir, transmitir e distribuir os textos, no todo ou em parte, sob qualquer forma ou meio de transmissão eletrônica existente ou desenvolvida no futuro.
Qualis Capes (2017-2020)
Educação: B1