The autistic spectrum disorder in the context of school inclusion

Authors

  • Cristiane Andressa dos SANTOS
  • Camila Cristina Camilo MENDES
  • Jáima Pinheiro de OLIVEIRA

DOI:

https://doi.org/10.36311/2358-8845.2018.v5n2.19.p253

Keywords:

Special Education, Autism Spectrum Disorder (ASD), School Inclusion

Abstract

This book is a work that leads us to reflect on aspects of teacher education and how to conduct the teaching and learning process with children who have Autism Spectrum Disorder (ASD), without losing sight of simple aspects of the pedagogical routine. That is, the severity of a diagnostic, here represented by the ASD, should not deprive the teacher of his ability to conduct the teaching-learning process, since observation, evaluation and mediation ever will be richest and efficient strategies for their pedagogical routine.

Author Biographies

  • Cristiane Andressa dos SANTOS

    Fonoaudióloga. Possui Especialização em Reabilitação e Tecnologia pela Faculdade de Filosofia e Ciências (FFC), Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (UNESP). Contato: camilamendesfono@gmail.com; Contato: crisandressa.unesp@gmail.com

  • Camila Cristina Camilo MENDES

    Fonoaudióloga. Possui Especialização em Reabilitação e Tecnologia pela Faculdade de Filosofia e Ciências (FFC), Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (UNESP).

  • Jáima Pinheiro de OLIVEIRA

    Docente do Departamento de Educação Especial e do Programa de Pós-Graduação em Educação da Faculdade de Filosofia e Ciências (FFC), Universidade Estadual Paulista “Júlio de Mesquita Filho” (UNESP). Conato: jaima.oliveira@unesp.br

Published

2018-12-21

Issue

Section

Resenha/Review

Most read articles by the same author(s)