O VIDEOGAME X-BOX 360: UMA ANÁLISE DE JOGOS DA MÍDIA KINECT ADVENTURES PARA CRIANÇAS NO CONTEXTO TERAPÊUTICO
DOI:
https://doi.org/10.36311/2358-8845.2018.v4n2.10.p113Abstract
O uso da realidade virtual na reabilitação de indivíduos com necessidades específicas tem se tornado mais eficaz. O uso de videogames nas intervenções visam à melhora das habilidades e capacidades perceptuais e motoras do cliente. Com base em critérios de análise de atividades, objetivou-se, neste relato de experiência, mapear as habilidades motoras necessárias para a execução do jogo Kinect Adventures no videogame Xbox360. A análise da atividade foi realizada multidisciplinarmente, por meio de: experimentação do jogo, identificação da atividade e ações requeridas para o desempenho de habilidades motoras.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2018-04-02
Issue
Section
Relato de Experiência
License
- The works published in RDPEE are the sole responsibility of their authors. The authors grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Attribution-CC BY, which allows distribution, remixing, adaptation and creation from the work with recognition of the authorship and initial publication in this journal.
- The authors consent that their articles may be incorporated by RDPEE into indexers and databases that currently exist or may exist in the future; the owners of these databases may reproduce, transmit and distribute the texts, in whole or in part, in any form or means of electronic transmission that exists or may be developed in the future.
Qualis Capes (2017-2020)
Education: B1
How to Cite
SILVA, Sara Raquel Martins da; ROSAN, Laianne; BRACCIALLI, Ligia Maria Presumido; ARAÚJO, Rita de Cássia Tibério. O VIDEOGAME X-BOX 360: UMA ANÁLISE DE JOGOS DA MÍDIA KINECT ADVENTURES PARA CRIANÇAS NO CONTEXTO TERAPÊUTICO. Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial, Marília, SP, v. 4, n. 2, 2018. DOI: 10.36311/2358-8845.2018.v4n2.10.p113. Disponível em: https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/7769.. Acesso em: 22 nov. 2024.