LA FORMACIÓN DE PROFESORES PARA LA ATENCIÓN A LOS ALUMNOS CON NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES
DOI:
https://doi.org/10.36311/2358-8845.2015.v2n02.5764Abstract
O livro intitulado Relexiones internacionales sobre la formación de profesores para la atención a los alumnos com necesidades educativas especiales apresenta como tema central o processo formativo do docente na atuação direta com o aluno público-alvo da Educação Especial. Mas, independentemente da terminologia utilizada na identiicação do aluno, o foco de atenção disposta nesta obra está em compreender meios e mecanismos de construção de uma escola inclusiva. Para isso, o professor representa um importante ator nesse processo.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2016-01-25
Issue
Section
Resenha/Review
License
- The works published in RDPEE are the sole responsibility of their authors. The authors grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Attribution-CC BY, which allows distribution, remixing, adaptation and creation from the work with recognition of the authorship and initial publication in this journal.
- The authors consent that their articles may be incorporated by RDPEE into indexers and databases that currently exist or may exist in the future; the owners of these databases may reproduce, transmit and distribute the texts, in whole or in part, in any form or means of electronic transmission that exists or may be developed in the future.
Qualis Capes (2017-2020)
Education: B1
How to Cite
GONÇALVES, Adriana Garcia; LOURENÇO, Gerusa Ferreira. LA FORMACIÓN DE PROFESORES PARA LA ATENCIÓN A LOS ALUMNOS CON NECESIDADES EDUCATIVAS ESPECIALES. Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial, Marília, SP, v. 2, n. 02, 2016. DOI: 10.36311/2358-8845.2015.v2n02.5764. Disponível em: https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/5764.. Acesso em: 22 nov. 2024.