EDITORIAL
DOI:
https://doi.org/10.36311/2358-8845.2018.v4n1.01.p7Abstract
Este número especial da Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial (RDPEE) buscou reunir reflexões acerca da formação profissional e, mais especificamente, de professores, para atuar em contextos escolares, junto aos estudantes do público-alvo da Educação Especial. Com o título de “Formação Profissional em Educação Especial e Inclusiva: pesquisas colaborativas”, a maioria dos textos apresenta o ensino colaborativo e a pesquisa colaborativa como estratégias que complementam as demais possibilidades de atuação pedagógica, favorecendo as propostas inclusivas escolares e a formação permanente de professores.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-09-20
Issue
Section
Editorial
License
- The works published in RDPEE are the sole responsibility of their authors. The authors grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Attribution-CC BY, which allows distribution, remixing, adaptation and creation from the work with recognition of the authorship and initial publication in this journal.
- The authors consent that their articles may be incorporated by RDPEE into indexers and databases that currently exist or may exist in the future; the owners of these databases may reproduce, transmit and distribute the texts, in whole or in part, in any form or means of electronic transmission that exists or may be developed in the future.
Qualis Capes (2017-2020)
Education: B1
How to Cite
OLIVEIRA, Jáima Pinheiro de; MANZINI, Eduardo José; MIURA, Regina Keiko Kato; CHACON, Miguel Claudio Moriel. EDITORIAL. Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial, Marília, SP, v. 4, n. 1, 2017. DOI: 10.36311/2358-8845.2018.v4n1.01.p7. Disponível em: https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/7325.. Acesso em: 22 nov. 2024.