Pedagogic knowledge in higher education of Accounting Sciences at The Federal University of Pará

Authors

  • Jane Daniele Sedrim Nunes Instituto Federal do Pará (IFPA)
  • Joelma Moraes da Silva Góes Instituto Federal do Pará (IFPA)
  • João de Deus Leite Silva Instituto Federal do Pará (IFPA)

DOI:

https://doi.org/10.36311/2447-780X.2023.n1.p51

Keywords:

Saberes pedagógicos, Currículo, Perfil, Ciências contábeis

Abstract

This article has aimed at researching the accounting science pedagogical knowledge in the higher education at Federal University of Para and among many kinds of approach possibilities about this issue; we highlighted the accounting science bachelor curriculum organization, the educator profile to work in higher education, the bachelor educator’s difficulties in classroom practices and the pedagogical knowledge needed for teaching in higher education. The study population consisted of six professors of twenty who have taught in accounting sciences at Federal University of Para. They answered fourteen questions collected through interview; the data revealed that the accounting science students are not able to teach and the absence of pedagogical basic knowledge is the responders’ biggest concern by the current scenario of higher education teaching. It was concluded that for the advancement of the teaching-learning process of the course studied, it is necessary to develop the curriculum structure which refers to the pedagogical subjects.

Author Biographies

  • Jane Daniele Sedrim Nunes, Instituto Federal do Pará (IFPA)

    Contadora no Instituto Federal do Pará (IFPA)- Campus Castanhal. Possui graduação em Ciências Contábeis, pela Universidade Federal do Pará (UFPA), especializações em Docência de Nível Superior, pela Faculdade de Castanhal (FCAT), e em Gestão Contábil Tributária, pelo Centro Universitário do Estado do Pará (CESUPA). Atualmente, é Mestranda do Programa de Pós-graduação em Educação da Faculdade de Filosofia e Ciências da Universidade Estadual Paulista (UNESP) Campus de Marília - SP. E-mail: jsedrim@gmail.com

  • Joelma Moraes da Silva Góes , Instituto Federal do Pará (IFPA)

    Docente do Ensino Básico, Técnico e Tecnológico de Educação Física do Instituto Federal do Pará (IFPA)- Campus Abaetetuba. Possui Licenciatura Plena em Educação Física pela Universidade do Estado do Pará (UEPA) e Licenciatura Plena em Pedagogia pela Universidade Federal do Pará (UFPA). Especialista em Atividade Física na Escola pela Universidade Veiga de Almeida- RJ. É Mestranda do Programa de Pós-graduação em Educação da Faculdade de Filosofia e Ciências da Universidade Estadual Paulista (UNESP) Campus de Marília - SP. E-mail: joelma.moraes@ifpa.edu.br

  • João de Deus Leite Silva, Instituto Federal do Pará (IFPA)

    Assistente em Administração do Instituto Federal do Pará (IFPA)- Campus Tucuruí. Especialista em Administração Pública, Universidade Candido Mendes- RJ e Mestrando do Programa de Pós-graduação em Educação da Faculdade de Filosofia e Ciências da Universidade Estadual Paulista (UNESP) Campus de Marília - SP. E-mail: joao.deus@ifpa.edu.br

Published

2023-06-07

How to Cite

Pedagogic knowledge in higher education of Accounting Sciences at The Federal University of Pará. (2023). Revista Do Instituto De Políticas Públicas De Marília, 9(1), 51-74. https://doi.org/10.36311/2447-780X.2023.n1.p51