The constructive process of rural education policy in the southeastern region of Pará

Marabá Rural Campus

Authors

  • Andreia do Nascimento Lima IFPA
  • Carlos Batista Sousa de Freitas
  • Jerusa Ainõa Palheta de Souza Cardoso

DOI:

https://doi.org/10.36311/2447-780X.2023.n1.p87

Keywords:

Settlement, Experience, Policy, Marabá Rural Campus

Abstract

The aim of this study was to analyze the development process of the Marabá Rural Campus (CRMB) of the Federal Institute of Education, Science and Technology of Pará (IFPA), located in the 26 de Março Settlement in Marabá city, reflecting on the political influence of the local community at the origin of this Campus. To achieve this, we use specific bibliographic and documentary references wich focuses on the  surveyed process, also substantiating the analysis of historical events since the beginning of the agrotechnical school of Marabá to the creation of the CRMB. Finally, we record a brief characterization of the process of the first course carried out by the institution, correlating the first institutional experience of the Campus.

Author Biographies

  • Andreia do Nascimento Lima, IFPA

    Tecnóloga de Alimentos (UEPA), Bacharel em Administração Pública (UFPA), Especialista em Gestão da Segurança de Alimentos (SENAC), cursa mestrado em Educação pela UNESP. Atua como Técnica em Alimentos e Laticínios no Instituto Federal do Pará, Campus Marabá Rural.

  • Carlos Batista Sousa de Freitas

    Licenciado em Educação do Campo (IFPA), Especialista em Gestão Escolar (FAEL), Mestrando em Educação (UNESP), Atua como Técnico em Agropecuária do Instituto Federal de Educação do Pará-Campus Marabá Rural

  • Jerusa Ainõa Palheta de Souza Cardoso

    Licenciada em Matemática (UFPA), Especialista em em Metodologia de Ensino de Matemática e Física (FAVENI), cursa mestrado em Educação pela UNESP. Atua como Assistente em Administração no Câmpus Marabá Rural do Instituto Federal de Educação, Ciência e Tecnologia do Pará.

Published

2023-06-07

How to Cite

The constructive process of rural education policy in the southeastern region of Pará: Marabá Rural Campus. (2023). Revista Do Instituto De Políticas Públicas De Marília, 9(1), 87-108. https://doi.org/10.36311/2447-780X.2023.n1.p87