O ACESSO DA CRIANÇA COM PARALISIA CEREBRAL AOS RECURSOS DE TECNOLOGIA ASSISTIVA NA PERCEPÇÃO DOS CUIDADORES
DOI:
https://doi.org/10.36311/2358-8845.2018.v4n2.08.p85Abstract
Recursos de tecnologia assistiva têm sido incentivados de modo a ampliar as capacidades funcionais de crianças e jovens com Paralisia Cerebral em seus diversos contextos de vida. O objetivo desse estudo foi descrever o acesso das crianças com Paralisia Cerebral aos recursos de tecnologia assistiva na percepção de seus cuidadores. Para coleta de dados foram aplicados os seguintes instrumentos: Catálogo de Avaliação do nível de independência de crianças; Protocolo de Triagem do Comportamento Motor (TriCoM) e um Roteiro de Entrevista elaborado especificamente para este estudo.Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2018-04-02
Issue
Section
Artigos
License
- The works published in RDPEE are the sole responsibility of their authors. The authors grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Attribution-CC BY, which allows distribution, remixing, adaptation and creation from the work with recognition of the authorship and initial publication in this journal.
- The authors consent that their articles may be incorporated by RDPEE into indexers and databases that currently exist or may exist in the future; the owners of these databases may reproduce, transmit and distribute the texts, in whole or in part, in any form or means of electronic transmission that exists or may be developed in the future.
Qualis Capes (2017-2020)
Education: B1
How to Cite
CRIPPA, Joyce Nunes; GONÇALVES, Adriana Garcia; BARBA, Patrícia Carla de Souza Della; LOURENÇO, Gerusa Ferreira. O ACESSO DA CRIANÇA COM PARALISIA CEREBRAL AOS RECURSOS DE TECNOLOGIA ASSISTIVA NA PERCEPÇÃO DOS CUIDADORES. Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial, Marília, SP, v. 4, n. 2, 2018. DOI: 10.36311/2358-8845.2018.v4n2.08.p85. Disponível em: https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/7767.. Acesso em: 22 nov. 2024.