The AEE advisory practice

changes in the learning process in students with ADHD

Authors

  • Grazielle Franciosi da Silva Fundação Catarinense de Educação Especial
  • Luciana da Silva Fundação Catarinense de Educação Especial
  • Andre de Souza Rocha Fundação Catarinense de Educação Especial
  • Kelly Cristina Schmidt
  • Marcelo Dias

DOI:

https://doi.org/10.36311/2358-8845.2020.v7n2.p33

Keywords:

Special educational service, Assistance, Attention-deficit/Hyperactivity disorder

Abstract

This article, derived from the research: “Investigation of pedagogical intervention of specialized Educational Service (AEE)”, has the objective to reflect on the importance of the work carried out in the visits of staffs to the AEE assistance, with the purpose of building a set of actions that are structured in knowledge despite the specificities of the students, methodologies, teaching practices and the collectivity of work among teachers, students and the teacher of AEE. It shows that the evolution of individuals with attention-deficit /hyperactivity disorder (ADHD) can occur by means of adjustments, managements and basic information on the practice of classroom, which is structured in large advances in their performance and in the praxis of the teacher. An AEE teacher’s specialized look followed by the capacity of classroom teachers to provide an education really committed to knowledge, can subsidize a higher quality and a truly democratic learning.

Author Biographies

  • Grazielle Franciosi da Silva, Fundação Catarinense de Educação Especial

    Pedagoga no CENAP/ FCEE. Pedagoga. Fonoaudióloga. Especialista em Educação Infantil e Anos Iniciais do Ensino Fundamental com
    ênfase em Educação Especial e em Psicopedagogia.

  • Luciana da Silva, Fundação Catarinense de Educação Especial

    Professora de AEE no CENAP/FCEE. Pedagoga. Especialista em Interdisciplinaridade na Educação e Atendimento Educacional
    Especializado.

  • Andre de Souza Rocha, Fundação Catarinense de Educação Especial

    Fisioterapeuta da FCEE e Mestre em Ciência do Movimento Humano pela Universidade do Estado de Santa Catarina.

  • Kelly Cristina Schmidt

    Fisioterapeuta da FCEE e Mestre em Ciência do Movimento Humano pela Universidade do Estado de Santa Catarina.

  • Marcelo Dias

    Fisioterapeuta da FCEE e Mestre em Ciência do Movimento Humano pela Universidade do Estado de Santa Catarina.

Published

2020-12-21

Issue

Section

Artigos