Abstract
This interdisciplinary experience sought as a challenge to discuss among adolescents attending public school in the city of Vila Velha / ES the concept of cultural heritage and, based on this concept, recognizing the tangible and intangible assets that form the heritage council. The field work resulted in the creation of a collective aesthetic reading of the Convent of the Rock, who was portrayed by the technique of mosaic on paper. The work is on permanent display in the lobby of the school called Unity Hall Elementary School Prof. Nair Barbosa Dias, located in Vila Velha - ES.
References
ANDRADE, R.M.F. de; SPHAN. Depoimento ao Conselho Federal de Cultura (jan. 1968). Rio de Janeiro: Ministério da Cultura/Fundação Nacional Pró-Memória, 1987.
BRASIL. Ministério da Educação e do Desporto. Secretaria de Educação Fundamental. Parâmetros curriculares nacionais: terceiro e quarto ciclos do ensino fundamental: introdução aos parâmetros curriculares nacionais. Brasília: MEC/SEF, 1998.
BRASIL. Constituição da República Federativa do Brasil, de 5 de outubro de 1988. São Paulo: Atlas, 1992.
BRASIL. Parâmetros curriculares nacionais: terceiro e quarto ciclos: apresentação dos temas transversais. Brasília: MEC/SEF, 2001.
BRZEZINSKI, I. (org). LDB interpretada: diversos olhares se entrecruzam. 7 ed. São Paulo: Cortez, 2002.
CONVENTO DA PENHA. Disponível em http://www.ufes.br/~nipp/es/vilavelh/monument.htm. Acesso em 24/4/2006.
DEMO, P. Participação é conquista: noções da política social participativa. 2 ed. São Paulo: Cortez, 1993. HALL, S. Identidade cultural na pós-modernidade. Rio de Janeiro: DP&A, 2006.
MAUSS,M. Ensaio sobre a dádiva: forma e razão da troca em sociedades arcaicas. In: Sociologia e antropologia. São Paulo: Edusp, 1974.
NORA, P. Les lieux de mémorie. Paris: Editions Gallimard, 1984.
OSTROWER, F. Criatividade e processos de criação. 19 ed. Petrópolis: Vozes, 2005.
![Creative Commons License](http://i.creativecommons.org/l/by/4.0/88x31.png)
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Copyright (c) 2012 Revista Aurora