Bioethics and education
when the fundamento de civilização encontra-se no estímulo ao vício
DOI:
https://doi.org/10.36311/1982-8004.2012.v5n0.2362Keywords:
medicalization, education, addiction, virtueAbstract
Objectiva-se, as this short essay, exposes some elements of the growing medicalization of children and adolescents as part of the intrinsic part of the learning-learning process. Trata-se, porteo, d'attativa de apreensão das múltiplas e contraditórias relações sociais de um type particular de phenomeno social – tido como biológico –, que cada vez mais impõe sua presença no space e na dinâmica escolar. We can affirm, with certainty, that the phenomenon of medical treatment is one of the constitutive elements of the educational-learning process and that, in the long term, the sociability of infants and children, therefore, but depends on psychotropics. From tal hipótese, buscar-se-á analisar o processo de saúde-doença presentes nas concepções, movimento e dinâmica daquilo que convencionalmente faith denominado pela literatura medica de Transtorno de Atenção e Hiperatividade (ADHD) e Dislexia. Ora, from the termos postos, where I learned or proposed to be constituted from this seguinte questão: is it possible to constitute a sociabilidade and, porteo, a virtuoso society from the educação of our lives?
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