Current issues in special education

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Authors

DOI:

https://doi.org/10.36311/2358-8845.2023.v10n1.p187-202

Keywords:

Special Education, Inclusion, educational policies, Educational Practices

Abstract

The article presents a survey of the current issues of Special Education, which focuses on the inclusion and recognition of the specificities of students with disabilities, in order to develop strategies so that they can succeed in their studies. Our survey aims to find out what is being worked on to improve the teaching and learning of students with disabilities, based on Capes and Anped 2016-2020 publications, and using Bardin's Content Analysis. From the analysis, the articles were grouped into three nuclei: Special Education and Inclusion, highlighting the inclusion in all types of education and measures of access and permanence of students. Special Education and Policies, focusing on policies that guide the rights of the disabled. Special Education and Educational Practices, which report on curricular adaptations, use of assistive technologies and AEE work in teaching-learning processes.

Author Biographies

  • Juceli Baldissera FELCKILCKER, Universidade do Oeste de Santa Catariana

    Graduada em Letras e Psicologia. Mestra em Educação, atualmente Doutoranda em Educação pelo Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade do Oeste de Santa Catariana – UNOESC. Trabalha como Técnica em Assuntos Educacionais no Instituto Federal Catarinense – IFC

  • Maria Teresa Ceron TREVISOL, Universidade do Oeste de Santa Catarina

    Pós-doutorado em Psicologia e Ciências da Educação pela Universidade de Coimbra - Portugal. Doutorado em Psicologia, área de concentração: Psicologia Escolar e do Desenvolvimento Humano, pelo Instituto de Psicologia da Universidade de São Paulo-USP. Docente da graduação e do Programa de Pós-graduação - Stricto Sensu - em Educação da Universidade do Oeste de Santa Catarina-Unoesc, Campus de Joaçaba e de Chapecó

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Published

2023-02-23