Tensões na atuação do Intérprete Educacional: função técnica ou pedagógica?
DOI:
https://doi.org/10.36311/2358-8845.2018.v5n1.03.p27Keywords:
Social representations, Educational Interpreter, sign laguage, echnical and pedagogical interpreterAbstract
In this short paper we present an investigation entitled “Social Representations of Deaf Students on the Activity of Educational Interpreter in College Education”, which analyzes the social representations of deaf students during the activity of educational interpreter, seeking the implications of these representations in the process of learning and educational inclusion of deaf students. This research is based on the theory of social representations of Moscovici. The main goal of this work is identify the theoretical tensions about the role of educational interpreter in terms of being either technique or pedagogical function. This work is also a bibliographical research, based on authors such as Bakhtin (1992, 1997), Lacerda (2007), Lima (2006), Freire (2005), among others.
Downloads
Published
Issue
Section
License
- Os trabalhos publicados na RDPEE são de responsabilidade exclusiva de seus autores. Os autores concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Atribuição-CC BY, que permite a distribuição, remixagem, adaptação e criação a partir do trabalho com reconhecimento da autoria e publicação inicial nesta revista.
- Os autores consentem, que seus artigos podem ser incorporados pela RDPEE em indexadores e bancos de dados atuais existentes ou a existir no futuro; os titulares destes bancos podem reproduzir, transmitir e distribuir os textos, no todo ou em parte, sob qualquer forma ou meio de transmissão eletrônica existente ou desenvolvida no futuro.
Qualis Capes (2017-2020)
Educação: B1