O DIREITO À DIFERENÇA COMO PRESSUPOSTO POLÍTICO E FILOSÓFICO DA MUDANÇA DE CONCEPÇÃO DA EDUCAÇÃO ESPECIAL
DOI:
https://doi.org/10.36311/2358-8845.2015.v2n1.5167Abstract
O presente artigo objetiva apresentar os pressupostos políticos e filosóficos da mudança de concepção da educação especial, compreendida como modalidade transversal desde a educação infantil à educação superior, a partir da qual são repensadas as práticas educacionais, concebidas com base em um padrão de estudante, de professor, de currículo e de gestão, redefinindo a organização das condições de infraestrutura escolar, de formação continuada e dos recursos pedagógicos, fundamentados no princípio do direito à diferença.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
- The works published in RDPEE are the sole responsibility of their authors. The authors grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Attribution-CC BY, which allows distribution, remixing, adaptation and creation from the work with recognition of the authorship and initial publication in this journal.
- The authors consent that their articles may be incorporated by RDPEE into indexers and databases that currently exist or may exist in the future; the owners of these databases may reproduce, transmit and distribute the texts, in whole or in part, in any form or means of electronic transmission that exists or may be developed in the future.
Qualis Capes (2017-2020)
Education: B1