Editorial
DOI:
https://doi.org/10.36311/2358-8845.2022.v9n2.p07-10Keywords:
EditorialAbstract
Com objetivo de ampliar o diálogo sobre a escolarização e educação de pessoas com DV em diferentes cotidianos e contextos, o presente dossiê, “Pesquisas e práticas pedagógicas na educação de pessoas com deficiência visual”, reúne textos de 17 autores internacionais e de diferentes instituições e regiões do Brasil, com pesquisas, ensaios e narrativas de experiências que relacionam teoria e prática, e podem ressoar em outros fazeres pedagógicos e contribuir com a formação e atuação de professores para realização de práticas dignas, inclusivas, éticas e plurais em prol da justiça social.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2022 Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
- The works published in RDPEE are the sole responsibility of their authors. The authors grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Attribution-CC BY, which allows distribution, remixing, adaptation and creation from the work with recognition of the authorship and initial publication in this journal.
- The authors consent that their articles may be incorporated by RDPEE into indexers and databases that currently exist or may exist in the future; the owners of these databases may reproduce, transmit and distribute the texts, in whole or in part, in any form or means of electronic transmission that exists or may be developed in the future.
Qualis Capes (2017-2020)
Education: B1