PROGRAMAS DE INTERVENÇÃO PRECOCE: ORIENTAÇÕES GERAIS E EXPERIÊNCIAS
DOI:
https://doi.org/10.36311/2358-8845.2016.v3n2.10.p111Abstract
a intervenção precoce consiste em um programa sistematizado de atividades com objetivo de estimular e tratar os atrasos e problemas que afetam o desenvolvimento de bebês e crianças dentro de uma perspectiva biopsicossocial. Os programas de intervenção precoce devem ser realizados por profissionais capacitados e conhecedores do desenvolvimento infantil, sendo estas condições indispensáveis para a qualidade do atendimento junto às crianças e suas famílias. O presente relato irá abordar algumas generalidades sobre os programas de intervenção precoce e os resultados de experiências práticas e de pesquisa com esta abordagemde atendimento.
Downloads
Download data is not yet available.
Downloads
Published
2017-03-06
Issue
Section
Relato de Experiência
License
- The works published in RDPEE are the sole responsibility of their authors. The authors grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Attribution-CC BY, which allows distribution, remixing, adaptation and creation from the work with recognition of the authorship and initial publication in this journal.
- The authors consent that their articles may be incorporated by RDPEE into indexers and databases that currently exist or may exist in the future; the owners of these databases may reproduce, transmit and distribute the texts, in whole or in part, in any form or means of electronic transmission that exists or may be developed in the future.
Qualis Capes (2017-2020)
Education: B1
How to Cite
FORMIGA, Cibelle Kayenne Martins Roberto; RAMOS, Bruna Abreu. PROGRAMAS DE INTERVENÇÃO PRECOCE: ORIENTAÇÕES GERAIS E EXPERIÊNCIAS. Revista Diálogos e Perspectivas em Educação Especial, Marília, SP, v. 3, n. 2, 2017. DOI: 10.36311/2358-8845.2016.v3n2.10.p111. Disponível em: https://revistas.marilia.unesp.br/index.php/dialogoseperspectivas/article/view/6755.. Acesso em: 22 nov. 2024.