INCLUIR PARA EDUCAR MELHOR
DOI:
https://doi.org/10.36311/2358-8845.2016.v3n1.10.p112Abstract
Aos poucos, o processo de inclusão de alunos com algum tipo de necessidade especial vem deixando de ser visto como um problema e começa a ser entendido como uma das peças fundamentais na humanização da Educação. Pesquisas e políticas públicas que se dedicassem a esse assunto eram, até algumas décadas atrás, raras ou quase inexistentes. Até bem pouco tempo, era preferível negar acesso à Educação a quem apresentasse alguma necessidade física, locomotora e/ou cognitiva a pensar em incluir tais pessoas no processo ensino-aprendizagem.
Downloads
Downloads
Published
Issue
Section
License
- The works published in RDPEE are the sole responsibility of their authors. The authors grant the journal the right of first publication, with the work simultaneously licensed under the Attribution-CC BY, which allows distribution, remixing, adaptation and creation from the work with recognition of the authorship and initial publication in this journal.
- The authors consent that their articles may be incorporated by RDPEE into indexers and databases that currently exist or may exist in the future; the owners of these databases may reproduce, transmit and distribute the texts, in whole or in part, in any form or means of electronic transmission that exists or may be developed in the future.
Qualis Capes (2017-2020)
Education: B1