PUBLIC CONSULTATIONS OF THE BOLSONARO GOVERNMENT'S CIVIL - MILITARY SCHOOLS

Authors

DOI:

https://doi.org/10.36311/2526-1843.2024.v9n14.p110-126

Keywords:

Escolas Cívico-Militares, Política Pública, Consulta Pública

Abstract

The objective of the study is to analyze the public consultation of the policy of Civic-Military Schools. Therefore, we carried out a literature review, as well as a sweep in the normative, guidance and legal documents of the educational public policy of the Bolsonaro government. In order to create a problematization of the issue, the following questions were elaborated: How to carry out a public consultation for the implementation of an ECIM? We identified that public consultations can present anti-democratic processes generating an imposing approval of the model.

Author Biographies

  • Guilherme de Souza Marques, Universidade Federal do Rio de Janeiro

     

     Mestre em Educação pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Professor de Educação Básica I - da Prefeitura Municipal de Araruama. Professor Substituto de Didática e Prática de Ensino da Educação Física UFRJ. Doutorando Programa de pós-graduação em educação na UFRJ. Rio de Janeiro. Brasil. Membro do Coletivo de Estudos de Políticas de Esportes, Educação Física e Lazer (Geopoles). E-mail: foliosjm@gmail.com ORCID: https://orcid.org/0000-0002-5067-6346

  • Marcelo Paula de Melo, Universidade Federal do Rio de Janeiro

     

    Doutor em Serviço Social pela Universidade Federal do Rio de Janeiro (UFRJ). Leciona na Escola de Educação Física e Desportos e no Programa de pós-graduação em educação na UFRJ. Rio de Janeiro. Brasil. Líder do grupo de Pesquisa Coletivo de Estudos de Políticas de Esportes, lazer e Educação Física (GEPOLES). Email: marcelaomelo@gmail.com ORCID: https://orcid.org/0000-0002-0146-4275 

Published

2024-06-18

Issue

Section

Artigos

How to Cite

PUBLIC CONSULTATIONS OF THE BOLSONARO GOVERNMENT’S CIVIL - MILITARY SCHOOLS. (2024). Revista Práxis E Hegemonia Popular, 9(14), 110-126. https://doi.org/10.36311/2526-1843.2024.v9n14.p110-126