Comment to "On the philosophical consequences on the primacy of perception in Merleau-Ponty"
An aesthetic (extravagant?) answer to an "unsolvable problem"
DOI:
https://doi.org/10.1590/0101-3173.2020.v43esp.18.p257Keywords:
Merleau-PontyAbstract
Commentede text reference: Camargo, Jeovane. Sobre as consequências filosóficas do primado da percepção em Merleau-Ponty. Trans/Form/Ação: revista de filosofia da Unesp, vol. 43, Número Especial, p. 231-256, 2020.
Downloads
References
ALLOA, E. Iconic Turn. Alcune chiavi di svolta. Lebenswelt. n. 2, 2012, p. 144-159.
BOEHM, G. Aquilo que se mostra. Sobre a diferença icônica. In: ALLOA, E. (Org.), Pensar a imagem. Belo Horizonte: Autêntica editora, 2017, p. 23-38.
CAMARGO, Jeovane. Sobre as consequências filosóficas do primado da percepção em Merleau-Ponty. Trans/Form/Ação: revista de filosofia da Unesp, vol. 43, Número Especial, p. 231-256, 2020.
DIDI-HUBERMAN, G. O que vemos, o que nos olha. Trad. Paulo Neves. São Paulo : Editora 34, 1998.
DIDI-HUBERMAN, G. Ser Crânio. Lugar, contato, pensamento, escultura, tradução de Augustin de Tugny e Vera Casa Nova. Belo Horizonte: C/ Arte, 2009.
DIDI-HUBERMAN, G. A Pintura Encarnada. Trad. Osvaldo Fontes Filho e Leila de Aguiar Costa. São Paulo: Escuta/FapUNIFESP, 2012.
MERLEAU-PONTY, M. Notes des cours au Collège de France: 1958-1959 et 1960-1961. Paris: Gallimard, 1996.
MERLEAU-PONTY, M. O visível e o invisível. trad. J.A. Gianotti e A. Mora d’Oliveira. São Paulo: Perspectiva, 1992.
MERLEAU-PONTY, M. L'oeil et l'esprit . Paris: Gallimard, 1993.
MERLEAU-PONTY, M. Resumé de Cours. Collège de France 1952-1960. Paris: Gallimard, 1968.
MERLEAU-PONTY, M. Phénomenologie de la perception. Paris: Gallimard, 1945.
MITCHELL, W. J. T. O que as imagens realmente querem? In: ALLOA, E. (Org.) Pensar a imagem. Belo Horizonte: Autêntica editora, 2017, p. 165-190.
RANCIÈRE, J. O destino das imagens. Trad. Mônica Costa Netto. Rio de Janeiro: Contraponto, 2012.
Published
Issue
Section
License
Copyright (c) 2020 TRANS/FORM/AÇÃO: Revista de Filosofia
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
This is an open access article published under a Creative Commons license.