“Democratizing democracy”: debate over finding a “place”

Authors

DOI:

https://doi.org/10.36311/2236-5192.2020.v21esp.10.p135

Keywords:

Democracy, Education, Political Participation

Abstract

The vastness of the democracy debate claims the realization of a exploratory path and the focusing on particular aspects. This implies take the risk of shaping democracy as if it were material and, for this reason, rethink, interrogate and even desecrate this organization type that has been seen, by everybody, as being capable of ensuring rights and individual freedoms. As study object and as form of social structuring, the democracy idea can be discussed in the context of a diversity of epidemic areas and a diverse set of interpretations and focuses. It would be necessary an argumentative exercise that go through the History, the Law, the Philosophy, the Political Science, the Anthropology, the Economy…

Recebido em: 04/01/2020.
Aprovado em: 10/02/2020

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Author Biographies

  • Eunice Macedo, Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação

    Universidade do Porto, Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação, Centro de Investigação e Intervenção Educativas. (Porto, Portugal). 

  • Alexandra Carvalho, Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto

    Bolsista de Investigação do Centro de Investigação e Intervenção Educativas (CIIE), da Faculdade de Psicologia e de Ciências da Educação da Universidade do Porto. 

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Published

2020-03-17

How to Cite

Macedo, E., & Carvalho, A. (2020). “Democratizing democracy”: debate over finding a “place”. Educação Em Revista, 21, 135-158. https://doi.org/10.36311/2236-5192.2020.v21esp.10.p135