Law, journalism, educacion and gender: the effectiveness of programmatic norms through public policies

Authors

DOI:

https://doi.org/10.36311/2236-5192.2020.v21esp.03.p23

Keywords:

Fundamental rights, Gender equality, Education

Abstract

This paper, presents the United Nations - UN Conferences in the construction of justice, freedom, and gender equality, addressing the intense relationship of law, journalism and education in the implementation of programmatic norms through public policies. Life in society is the basis, the foundation of social actors, and this territoriality gains constitutional contours, not only because there is a prominence in the constitutional treatment that they receive, materially, and their actors, especially in the implementation of public policies and effectiveness of rights social fundamentals.

Recebido em:18/06/ 2019
Aprovado em:15/12/2019

Author Biographies

  • Rosana Maria Pires Barbato Schwartz, Universidade Presbiteriana Mackenzie

    outora em História Social pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo PUC-SP (2007); mestre em Educação, Arte e História da Cultura (Universidade Presbiteriana Mackenzie, 2001); especialista em estudos sobre a mulher. Professora e pesquisadora do Programa de Pós-Graduação em Educação, Arte e História da Cultura e do curso de Graduação em Pedagogia do Centro de Educação, Filosofia e Teologia – CEFT da Universidade Presbiteriana Mackenzie; Líder do Grupo de Pesquisa em História da Cultura, Sociedades e Mídia – CNPq. 

  • Lúcia Helena Polleti Bettini, Faculdade de Direito da Universidade Presbiteriana Mackenzie

    Doutora em Direito do Estado na subárea Direito Constitucional pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo – PUC-SP (2009); mestre em Direito do Estado na subárea Direito Constitucional pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo - PUC-SP (2004); É Professora da Faculdade de Direito da Universidade Presbiteriana Mackenzie – UPM, integra o núcleo do Direito do Estado, e também do Centro de Comunicações e Letras - CCL da UPM; É professora da Escola de Direito e Humanidades da Universidade Municipal de São Caetano do Sul – USCS; sócio-membro do IBDC; advogada em São Paulo. 

  • João Clemente de Souza Neto, Universidade Presbiteriana Mackenzie

    Pós-Doutorado em Sociologia Clínica, pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo – PUC-SP (2005); Doutorado e mestrado em Ciências Sociais pela Pontifícia Universidade Católica de São Paulo – PUC-SP; graduação em Ciências Sociais pela Faculdade Nossa Senhora Medianeira (1987). Professor pesquisador do Programa de Pós-Graduação do Programa em Educação, Arte e História da Cultura e do curso de Graduação em Pedagogia do Centro de Educação, Filosofia e Teologia – CEFT da Universidade Presbiteriana Mackenzie; Líder do Grupo de Pesquisa em Pedagogia Social – CNPq. 

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Published

2020-03-17

How to Cite

Law, journalism, educacion and gender: the effectiveness of programmatic norms through public policies. (2020). Educação Em Revista, 21, 23-36. https://doi.org/10.36311/2236-5192.2020.v21esp.03.p23