Política para a gestão de livros digitais

formação do bibliotecário e dos usuários

Autores

DOI:

https://doi.org/10.36311/1981-1640.2014.v8n1e2.12.p239

Palavras-chave:

E-books – Information literacy, E-books – management, E-books – Libraries, E-readers – Management.

Resumo

This article discusses what are e-books, the possibilities of acquisition and the difficulties of use and access of these resources observed by libraries. The importance of information literacy and its relationship to electronic books is displayed, and how the skills and abilities are used as a turn point is analyzed. Reports of experiences of information literacy and e-books in libraries in United States and United Kingdom are presented with the difficulties and solutions developed related to the location and use of e-books, providing reference to Brazilian university libraries, related to finding and utilizing e-books. Concludes stressing the importance of develop of information literacy in the use of e-books by libraries as a management tool.

Downloads

Os dados de download ainda não estão disponíveis.

Biografia do Autor

  • Liliana Giusti Serra

    O Laboratório Editorial foi instituído com o objetivo de criar condições e oportunidades para a difusão de pesquisas e tornar públicos os resultados dos trabalhos do corpo docente da FFC. Constitui-se num órgão adjunto à Diretoria da FFC e vinculado à SAEPE, com o apoio da Seção Gráfica, da Diretoria, da Biblioteca, e das Seções de Finanças, Compras e Técnica Acadêmica. A função do Laboratório Editorial é a de assessorar, planejar, realizar e distribuir livros, periódicos e outras publicações elaboradas na FFC.

    E-mail: labeditorial@marilia.unesp.br 

Referências

.

Downloads

Publicado

2014-12-05

Edição

Seção

Artigos

Como Citar

Serra, Liliana Giusti. “Política Para a gestão De Livros Digitais: Formação Do bibliotecário E Dos usuários”. Brazilian Journal of Information Science: Research Trends, vol. 8, nº 1/2, dezembro de 2014, https://doi.org/10.36311/1981-1640.2014.v8n1e2.12.p239.

Artigos mais lidos pelo mesmo(s) autor(es)